Historie
Dobový typový výkres s úředním kolkem z roku 1910 ukazuje jižní pohled od cesty na letní dům významného krnovského továrníka, pana Aloise Chlupacka v příměstské rekreační oblasti města Krnova – Ježníku.
Osud víkendového domu i vlastní rodiny Aloise Chlupacka jsou obrazem prestiže a prosperity rozvoje průmyslové výroby textilu v Krnově a současně i lidskou tragédií rodiny Chlupackových v souvislosti s příchodem nacismu.
Alois Chlupacek, významný krnovský továrník, nebyl židovského původu a pocházel z Humpolce. Židovské kořeny však měla jeho manželka Marie Sara Chlupacková. Židovský původ po matce byl důvodem, proč se později tři synové manželů Chlupackových – Alois, Robert a Johann (Jan) rovněž ocitli na nacisty vyhotoveném soupisu jako „míšenci“.
Rodina Chlupackových vlastnila velkou továrnu na výrobu látek na Textilní ulici. Do řízení firmy zapojil Alois Chlupacek postupně své syny Johanna a Aloise.
Alois Chlupacek se přes tlak nacistů odmítl nechat rozvést se svou židovskou manželkou, nacisté mu proto podnik zabavili. Paní Chlupacková přežila okupaci, nějakou dobu se skrývala na půdě jednoho domu. Alois Chlupacek zemřel krátce po válce. Alois Chlupacek mladší zmizel záhadně: společně s ostatními „nespolehlivými míšenci“ musel jít kopat zákopy, když se blížili Rusové, a již se nevrátil. Alois Chlupacek starší byl přesvědčen, že byl unesen Rusy. Po skončení války se stal národním správcem podniku Jan Chlupacek, a poté, co byl podnik v roce 1945 zestátněn, se Jan Chlupacek stal podnikovým ředitelem. Po komunistickém puči v únoru 1948 odešel Jan Chlupacek se svou manželkou Manou a matkou Marií do Vídně, kde se později stal ředitelem i spolumajitelem pletárny. Zemřel roku 1976. Třetí z bratrů – Robert Chlupacek – žil od války v německém Pasově (Passau) a angažoval se v dřevoprůmyslu.
Po 2. světové válce byl dům využíván jako předškolské zařízení do roku 1999, v roce 1979 byl objekt velmi necitlivě přestavěn v rámci generální přestavby objektu včetně zrušení valbové střechy.
Nynější přestavba původního víkendového domu Aloise Chlupacka na Pension Ježník se snažila vrátit domu původní uspořádání a architektonické prvky tak, aby opět sloužil původnímu poslání, tj. rekreační místo milovníků přírody v malebném prostředí okolních lesů.